در دنیای امروزی که شاهد پیشرفت روز به روز فناوری اطلاعات هستیم یکی از مفاهیمی که باید به شدت به آن پرداخت مفهوم بلاک چین و ترکیب آن با هوشمند سازی است.
در حالی که به نظر میرسد بلاک چینها به جنبهی مهمی از صنعت غذا تبدیل شدهاند، اما با این حال بهترین راهحل برای همهی مشکلات این صنعت نیستند. با اینکه بسیاری از بلاک چینها سوابق داده غیرقابل تغییر و قابل اعتمادی از توزیع برخی غذاها را ثبت میکنند، اما به این معنی نیست که ما دیگر نیاز به اعتماد به افرادی که اولین بار این غذاها را روی بلاک چینها ثبت کردند، نداریم. بهطور مشابه، با اینکه شرکتهای چندملیتی مانند کرفور (Carrefour) از راهحلهای ارائهشده توسط شرکت IBM استفاده میکنند، به معنای واقعی از بلاک چینها بهره نمیبرند

در اکثر موارد، صنایع از فناوری بلاک چین برای رهگیری اهداف خود استفاده میکنند. درنتیجه، مشتریان میتوانند از صحت اقلام اطمینان حاصل کنند. اخیراً، اوشان (Auchan)، شرکت چندملیتی مستقر در فرانسه، اذعان داشت که سیستم رهگیری غذای مبتنی بر بلاک چین را در شعبههای خود در کشورهای فرانسه، ایتالیا، سنگال و پرتغال اجرا خواهد کرد. این اعلامیه پس از دورهی آزمایشی موفق ۱۸ ماههی شعبهی ویتنام اعلام شد. در این دوره، از سیستم رهگیری در ارتباط با ۶۰۰۰ شرکت استفاده شد.
سیستم اوشان اطلاعات اقلام را در هر مرحله از توزیع، ثبت میکند. بهطور مثال، زمانی که هویج ارگانیک از زمین برداشت میشود و برای انتقال به مزرعه آماده میشود، روی بلاک چین TE-FOOD ذخیره میشود و هنگامیکه به کارخانهی توزیعکننده منتقل میشود، بهسرعت میتوان آن را با اطلاعات غیرقابل تغییر ثبتشده در بلاک چین مقایسه کرد.
مدیر دفتر مطبوعات اوشان، فرانسوا کتلیفاد، به کوین تلگراف گفت که این فناوری بلاک چین، سبب میشود ثبتکنندگان اطلاعات زنجیرهی محصولات این شرکت، هنگام واردکردن دادهها بیشتر توجه کنند.
از آنجاکه بلاک چین TE-FOOD برای اجرا به سوپرمارکتها نیاز دارد (بهعنوانمثال هر زمان که تأمینکنندگان بخواهند اطلاعات زنجیرهی تأمین مربوطه را ارائه دهند، این سوپرمارکتها باید توکنها را انتقال دهند)، میتوان گفت که فناوریهای مبتنی بر بلاک چین این مشکل بزرگ را برطرف ساخته اند. این موضوع به تأمینکنندگان این انگیزه را میدهد که نهتنها چنین اطلاعاتی تولید کنند بلکه صادق نیز بمانند، زیرا در غیر این صورت اضافهحقوق نخواهند گرفت.